vic
Профи в Сат-ТВ
Можливо шанс..коли і ми приєднаємось до процесу??
Про компанію
"УКР-ДВБ-ФОРУМ" ОБ’ЄДНУЄ ПРОФЕСІОНАЛІВ, ГОТОВИХ РОЗВИВАТИ ЦИФРОВЕ МОВЛЕННЯ В УКРАЇНІ
Всеукраїнська “Телерадіоасоціація “УКР-ДВБ-ФОРУМ” (“Television & Radio Association “UKR-DVB-FORUM”) зареєстрована 12 жовтня 2006 року Міністерством юстиції України. Вона є недержавною, неполітичною, неприбутковою громадською організацією, яка об’єднує професіоналів, готових брати участь у розробці концепції програми розвитку цифрового телебачення та радіомовлення. Виходячи з оеальних вимог та можливостей, Асоціація намагається залучати до роботи професіоналів, готових працювати в наглядових радах державних телерадіоорганізацій, органах державної влади та місцевого самоврядування. Вони мають бути зацікавлені у розвитку сучасних засобів комунікації, об’єднані бажанням осмислити процеси, які відбуваються у цій магістральній галузі глобального світового процесу, повноправною часткою якого має бути Україна. Перш за все, це теле- та радіомовники, працівники інформагентств, преси, наукових та навчальних закладів, інших установ, які здійснюють свою діяльність в галузі телевізійного та радіомовлення, інформаційної діяльності. Тому й з’явився сайт Асоціації, де розпочато предметну ділову розмову про реальну ситуацію та перспективи впровадження цифрового мовлення в Україні. Тут мають змогу висловлюватися опоненти. Із своїми коментарями постійно виступають члени правління Асоціації, керівники Держкомтелерадіо України, Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення, Національної комісії радіозв’язку, політики, мовники, вчені. Це здійснюється, перш за все, для того, щоб дійти згоди з принципових позицій, зустріти 2015 рік – рік, у якому Україна зобов’язалася перейти на цифрове мовлення, на піку своєї технічної готовності, усвідомлюючи суспільне значення даного переходу та його можливості. Та, звичайно, висуваючи як основний пріоритет – державні інтереси. На жаль, робота ряду відповідальних структур сьогодні показала, що не завжди вони дотримувалися державницьких позицій. Скоріше підходили до справи з прагматичними мірками блискавичного бізнесу, а отже, у межах власних інтересів. Для державних структур це дуже небезпечно. Країна втрачає свої позиції. Як це було свого часу, у період розбудови аналогового телебачення. Аби подібних помилок не допустити вже у новій, цифровій ері розвитку, має активно працювати громадська організація, яка б контролювала дії таких чиновників і все, як позитивне, так і негативне, піддавала оприлюдненню. Головне – вчасно та об’єктивно інформувати громадян. У цьому плані найефективнішим засобом й має стати сайт «УКР-ДВБ-ФОРУМ» – Держава та суспільство, бізнес і технології телерадіомовлення» Сьогодні архіактуально, щоб нарешті була створена і почала діяти Державна програма розвитку цифрового телебачення в нових умовах ліцензування. Щоб був забезпечений вільний доступ національних та регіональних телерадіоорганізацій до частотного ресурсу. Не випадково Асоціація надає першочергового значення конкретній діловій співпраці з обласними осередками, створеними в Рівненській, Кіровоградській, Луганській, Тернопільській, Житомирській, Запорізькій, Івано-Франківській, Львівській, Харківській Черкаській та інших областях. Їх очолюють люди найрізноманітніших професій – журналісти-мовники, юристи, держслужбовці, бізнесмени. Є серед них навіть священник. Головне, щоб вони сьогодні займали активну позицію, долучаючи до справи телевізійників-професіоналів, пропагуючи та роз’яснюючи світове значення цифрового телебачення. На столичному рівні Асоціація почала співпрацювати з Міністерством транспорту і зв’язку України. У департаменті по телебаченню з перших кроків включилися до робочої групи, яка працює сьогодні над Державною програмою впровадження цифрового телебачення в Україні. Також відбувається співпраця як консультантів з Комітетом з питань свободи слова та інформації Верховної Ради України в рамках законотворчості. Асоціація залучилася до аналізу роботи експериментальних цифрових зон та вирішення багатьох інших актуальних питань, які вимагають професійної експертної оцінки. Зокрема, ставиться за мету налагодити інфраструктуру, необхідну для того, щоб мовники мали можливість нормально функціонувати в майбутньому. Для цього є намір створити або перепрофілювати організації на місцях, які б працювали як оператори телекомунікацій. Тобто, мати справу з вежами, передатчиками, і, власне, мовили та розгалужували інфраструктуру. Практично на це й націлена Асоціація – дати можливість телекомпаніям нормально працювати і створювати для них поле діяльності. Коли робота не просувається, коли основні, так би мовити, гравці, користуючись відсутністю основного документу, бездіють, перед Асоціацією постає завдання: не мовчати, а говорити про ці факти вголос.
РОЗБУДОВА ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА МІСЦЕ РЕГІОНАЛЬНИХ СТРУКТУР У ЦЬОМУ ПРОЦЕСІ
З ПОЗИЦІЙ ГРОМАДСЬКОЇ ТЕЛЕРАДІОАСОЦІАЦІЇ «УКР-ДВБ-ФОРУМ»
Розбудова нових цифрових технологій залежить від конкретних структур. Національна рада з питань телебачення і радіомовлення має опікуватися розподілом ліцензій для роботи телеканалів. Національна комісія з регулювання в галузі зв’язку (НКРЗ) розроє частотний ресурс. Саме вона повинна керувати роботою операторів зв’язку. Це – Державний Комітет телебачення та радіомовлення України, який опікується проблемами державного телерадіомовлення. Сьогодні під йог юрисдикцію постановою Кабінету міністрів України повернуто Концерн РРТ, який забезпечує технічну роботу галузі. Цей крок, на загальну думку, сприятиме впорядкуванню діяльності основних структур. До числа яких входить і структура адміністрації зв’язку, представлена Мінтрансзв’язку і його департаментом зв’язку, який виконує функції адміністрації зв’язку країни. Вони ведуть захист частотних присвоєнь, частотного ресурсу на міжнародному рівні і регулюють процес у сфері частотного плану тощо. У Законі про телебачення ясно записано, що компанія може бути власником передавальних каналів мовлення. Не можна робити єдину кнопку для всіх ЗМІ, бо це призводить до монополії на мовлення. Основні вади програми, висунутої зв’язківцями, – велика централізація, фактичне повернення соціалізму у сфері мовлення. По-друге, ця програма за розрахунками потребує десь трьох мільярдів гривень. 376 мільйонів бюджетних коштів треба відривати від народу для того, щоб розбудовувати заплановані мережі. Це питання законодавчі. Їх треба піднімати і відстоювати. А для цього, знов таки, потрібна Асоціація громадська, яка виходитиме на рівні Комітету Верховної Ради з питань свободи слова, Комітету ВР з питань зв’язку, Нацради, Держкомтелерадіо, НКРЗ та інших державних інституцій. Асоціація збирає та вивчає думки усіх компаній і, при потребі, здатна розробити альтернативну програму, яка дійсно захищатиме їхні інтереси. І, звичайно, інтереси людей. Таку програму треба якраз і виставляти, і добиватися прийняття її за основу. У підсумку спілкування з регіональними осередками Асоціації, вони мають отримували та розповсюджувати у себе інформацію, де б було зрозуміло – що діється в центрі, яким чином виникають проблеми. І ця інформація повинна «працювати» в місцевих умовах для знаходження рішень, народження пропозицій. Через ті ж програмні документи, закони. Для цього необхідно зрозуміти природу телеринку в регіонах. Особливо зараз, коли новоявлені монополісти на своїх аналогових каналах планують розбудовувати цифрові. Вони хочуть стати власниками мультиплекса, утворити 5-6 власних каналів на 50-ти частотах. І це вже не 1/50, а, принаймні, 1/10. Де при цьому подінуться місцеві, регіональні мовники? Їхнє місце сьогодні дуже й дуже важко спрогнозувати. І це непокоїть. Адже, «монстри», з юридично підкріплених позицій власника, стануть диктувати всім свої умови – кого вони пустять, кого не пустять на свій ресурс. Якщо тверезо подивитися, арифметика проста: при 8-частотному покритті кожна регіональна компанія зможе мати там місце. Тому що 8 покриттів – це 80 каналів! Якщо зібрати всіх «регіональщиків», які можуть самі мовити, а не брати чужий продукт, тобто, бути у вільній ніші, це, безумовно, навряд сподобається деяким чиновникам та організаціям. Тому вони намагатимуться, якщо не знищити його, то, принаймні, не допустити на ринок. Хіба не виникає враження, що чимало робиться для того, щоб закаламутити процес розподілу частот настільки, щоб у ньому ніхто не міг розібратися? На жаль, виникає. Тому Асоціація продовжує шукати в регионах партнерів, які мовлять і бажають йти на контакт. Вона намагатиметься допомагати таким організаціям з отриманням ліцензій, в результаті чого, замість однієї частоти, вони матимуть п’ять. І на одному із цих каналів, за домовленістю, Асоціація здійснюватиме мовлення своїми силами. При подальшій співпраці, партнерство може реально перетворитися у повноправне членство в Асоціації; одержання відповідної підтримки та допомоги. З часом, коли наявність у кожному регіоні такого активного члена Асоціації буде досягнуто, «пасивні» також матимуть можливість працювати з Асоціацією, якій ніхто не заважає мати по 2-3 організації в одному місці. Активний період діяльності прогнозується на кінець цього року. Тоді, коли уся творчо-адміністративна робота, пов’язана з документами, ввійде у реальне русло, щоб здійснювати конкретні плани. Самостійно ж отримати сьогодні канал та частотний ресурс буде вкрай проблематично. Тут задіяні інтереси відомств, інтереси крупних компаній. А обласні, регіональні організації забезпечуватимуться цими ресурсами за остатковим принципом, – впевнені фахівці Асоціації. Отже, щоб ці компанії були почуті і не опинилися без ресурсу, ми запрошуємо усіх зацікавлених осіб до активного обміну думками, інформацією з місць. Безпосередньо на нашому сайті ми й надалі будемо ознайомлювати вас з усім, що пов’язано з переходом України від аналового до цифрового мовлення, висвітлювати спірні питання, які виникатимуть, коментувати їх з точки зору закону та права, разом шукати взаємовигідний маршрут на цьому шляху.
СТАТУТ
Громадської організації
«Телерадіоасоціація
«укр-ДВБ-ФОРУМ»
м. Київ
2006 рік
http://www.dvbforum.kiev.ua/pages/41.htm
Про компанію
"УКР-ДВБ-ФОРУМ" ОБ’ЄДНУЄ ПРОФЕСІОНАЛІВ, ГОТОВИХ РОЗВИВАТИ ЦИФРОВЕ МОВЛЕННЯ В УКРАЇНІ
Всеукраїнська “Телерадіоасоціація “УКР-ДВБ-ФОРУМ” (“Television & Radio Association “UKR-DVB-FORUM”) зареєстрована 12 жовтня 2006 року Міністерством юстиції України. Вона є недержавною, неполітичною, неприбутковою громадською організацією, яка об’єднує професіоналів, готових брати участь у розробці концепції програми розвитку цифрового телебачення та радіомовлення. Виходячи з оеальних вимог та можливостей, Асоціація намагається залучати до роботи професіоналів, готових працювати в наглядових радах державних телерадіоорганізацій, органах державної влади та місцевого самоврядування. Вони мають бути зацікавлені у розвитку сучасних засобів комунікації, об’єднані бажанням осмислити процеси, які відбуваються у цій магістральній галузі глобального світового процесу, повноправною часткою якого має бути Україна. Перш за все, це теле- та радіомовники, працівники інформагентств, преси, наукових та навчальних закладів, інших установ, які здійснюють свою діяльність в галузі телевізійного та радіомовлення, інформаційної діяльності. Тому й з’явився сайт Асоціації, де розпочато предметну ділову розмову про реальну ситуацію та перспективи впровадження цифрового мовлення в Україні. Тут мають змогу висловлюватися опоненти. Із своїми коментарями постійно виступають члени правління Асоціації, керівники Держкомтелерадіо України, Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення, Національної комісії радіозв’язку, політики, мовники, вчені. Це здійснюється, перш за все, для того, щоб дійти згоди з принципових позицій, зустріти 2015 рік – рік, у якому Україна зобов’язалася перейти на цифрове мовлення, на піку своєї технічної готовності, усвідомлюючи суспільне значення даного переходу та його можливості. Та, звичайно, висуваючи як основний пріоритет – державні інтереси. На жаль, робота ряду відповідальних структур сьогодні показала, що не завжди вони дотримувалися державницьких позицій. Скоріше підходили до справи з прагматичними мірками блискавичного бізнесу, а отже, у межах власних інтересів. Для державних структур це дуже небезпечно. Країна втрачає свої позиції. Як це було свого часу, у період розбудови аналогового телебачення. Аби подібних помилок не допустити вже у новій, цифровій ері розвитку, має активно працювати громадська організація, яка б контролювала дії таких чиновників і все, як позитивне, так і негативне, піддавала оприлюдненню. Головне – вчасно та об’єктивно інформувати громадян. У цьому плані найефективнішим засобом й має стати сайт «УКР-ДВБ-ФОРУМ» – Держава та суспільство, бізнес і технології телерадіомовлення» Сьогодні архіактуально, щоб нарешті була створена і почала діяти Державна програма розвитку цифрового телебачення в нових умовах ліцензування. Щоб був забезпечений вільний доступ національних та регіональних телерадіоорганізацій до частотного ресурсу. Не випадково Асоціація надає першочергового значення конкретній діловій співпраці з обласними осередками, створеними в Рівненській, Кіровоградській, Луганській, Тернопільській, Житомирській, Запорізькій, Івано-Франківській, Львівській, Харківській Черкаській та інших областях. Їх очолюють люди найрізноманітніших професій – журналісти-мовники, юристи, держслужбовці, бізнесмени. Є серед них навіть священник. Головне, щоб вони сьогодні займали активну позицію, долучаючи до справи телевізійників-професіоналів, пропагуючи та роз’яснюючи світове значення цифрового телебачення. На столичному рівні Асоціація почала співпрацювати з Міністерством транспорту і зв’язку України. У департаменті по телебаченню з перших кроків включилися до робочої групи, яка працює сьогодні над Державною програмою впровадження цифрового телебачення в Україні. Також відбувається співпраця як консультантів з Комітетом з питань свободи слова та інформації Верховної Ради України в рамках законотворчості. Асоціація залучилася до аналізу роботи експериментальних цифрових зон та вирішення багатьох інших актуальних питань, які вимагають професійної експертної оцінки. Зокрема, ставиться за мету налагодити інфраструктуру, необхідну для того, щоб мовники мали можливість нормально функціонувати в майбутньому. Для цього є намір створити або перепрофілювати організації на місцях, які б працювали як оператори телекомунікацій. Тобто, мати справу з вежами, передатчиками, і, власне, мовили та розгалужували інфраструктуру. Практично на це й націлена Асоціація – дати можливість телекомпаніям нормально працювати і створювати для них поле діяльності. Коли робота не просувається, коли основні, так би мовити, гравці, користуючись відсутністю основного документу, бездіють, перед Асоціацією постає завдання: не мовчати, а говорити про ці факти вголос.
РОЗБУДОВА ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА МІСЦЕ РЕГІОНАЛЬНИХ СТРУКТУР У ЦЬОМУ ПРОЦЕСІ
З ПОЗИЦІЙ ГРОМАДСЬКОЇ ТЕЛЕРАДІОАСОЦІАЦІЇ «УКР-ДВБ-ФОРУМ»
Розбудова нових цифрових технологій залежить від конкретних структур. Національна рада з питань телебачення і радіомовлення має опікуватися розподілом ліцензій для роботи телеканалів. Національна комісія з регулювання в галузі зв’язку (НКРЗ) розроє частотний ресурс. Саме вона повинна керувати роботою операторів зв’язку. Це – Державний Комітет телебачення та радіомовлення України, який опікується проблемами державного телерадіомовлення. Сьогодні під йог юрисдикцію постановою Кабінету міністрів України повернуто Концерн РРТ, який забезпечує технічну роботу галузі. Цей крок, на загальну думку, сприятиме впорядкуванню діяльності основних структур. До числа яких входить і структура адміністрації зв’язку, представлена Мінтрансзв’язку і його департаментом зв’язку, який виконує функції адміністрації зв’язку країни. Вони ведуть захист частотних присвоєнь, частотного ресурсу на міжнародному рівні і регулюють процес у сфері частотного плану тощо. У Законі про телебачення ясно записано, що компанія може бути власником передавальних каналів мовлення. Не можна робити єдину кнопку для всіх ЗМІ, бо це призводить до монополії на мовлення. Основні вади програми, висунутої зв’язківцями, – велика централізація, фактичне повернення соціалізму у сфері мовлення. По-друге, ця програма за розрахунками потребує десь трьох мільярдів гривень. 376 мільйонів бюджетних коштів треба відривати від народу для того, щоб розбудовувати заплановані мережі. Це питання законодавчі. Їх треба піднімати і відстоювати. А для цього, знов таки, потрібна Асоціація громадська, яка виходитиме на рівні Комітету Верховної Ради з питань свободи слова, Комітету ВР з питань зв’язку, Нацради, Держкомтелерадіо, НКРЗ та інших державних інституцій. Асоціація збирає та вивчає думки усіх компаній і, при потребі, здатна розробити альтернативну програму, яка дійсно захищатиме їхні інтереси. І, звичайно, інтереси людей. Таку програму треба якраз і виставляти, і добиватися прийняття її за основу. У підсумку спілкування з регіональними осередками Асоціації, вони мають отримували та розповсюджувати у себе інформацію, де б було зрозуміло – що діється в центрі, яким чином виникають проблеми. І ця інформація повинна «працювати» в місцевих умовах для знаходження рішень, народження пропозицій. Через ті ж програмні документи, закони. Для цього необхідно зрозуміти природу телеринку в регіонах. Особливо зараз, коли новоявлені монополісти на своїх аналогових каналах планують розбудовувати цифрові. Вони хочуть стати власниками мультиплекса, утворити 5-6 власних каналів на 50-ти частотах. І це вже не 1/50, а, принаймні, 1/10. Де при цьому подінуться місцеві, регіональні мовники? Їхнє місце сьогодні дуже й дуже важко спрогнозувати. І це непокоїть. Адже, «монстри», з юридично підкріплених позицій власника, стануть диктувати всім свої умови – кого вони пустять, кого не пустять на свій ресурс. Якщо тверезо подивитися, арифметика проста: при 8-частотному покритті кожна регіональна компанія зможе мати там місце. Тому що 8 покриттів – це 80 каналів! Якщо зібрати всіх «регіональщиків», які можуть самі мовити, а не брати чужий продукт, тобто, бути у вільній ніші, це, безумовно, навряд сподобається деяким чиновникам та організаціям. Тому вони намагатимуться, якщо не знищити його, то, принаймні, не допустити на ринок. Хіба не виникає враження, що чимало робиться для того, щоб закаламутити процес розподілу частот настільки, щоб у ньому ніхто не міг розібратися? На жаль, виникає. Тому Асоціація продовжує шукати в регионах партнерів, які мовлять і бажають йти на контакт. Вона намагатиметься допомагати таким організаціям з отриманням ліцензій, в результаті чого, замість однієї частоти, вони матимуть п’ять. І на одному із цих каналів, за домовленістю, Асоціація здійснюватиме мовлення своїми силами. При подальшій співпраці, партнерство може реально перетворитися у повноправне членство в Асоціації; одержання відповідної підтримки та допомоги. З часом, коли наявність у кожному регіоні такого активного члена Асоціації буде досягнуто, «пасивні» також матимуть можливість працювати з Асоціацією, якій ніхто не заважає мати по 2-3 організації в одному місці. Активний період діяльності прогнозується на кінець цього року. Тоді, коли уся творчо-адміністративна робота, пов’язана з документами, ввійде у реальне русло, щоб здійснювати конкретні плани. Самостійно ж отримати сьогодні канал та частотний ресурс буде вкрай проблематично. Тут задіяні інтереси відомств, інтереси крупних компаній. А обласні, регіональні організації забезпечуватимуться цими ресурсами за остатковим принципом, – впевнені фахівці Асоціації. Отже, щоб ці компанії були почуті і не опинилися без ресурсу, ми запрошуємо усіх зацікавлених осіб до активного обміну думками, інформацією з місць. Безпосередньо на нашому сайті ми й надалі будемо ознайомлювати вас з усім, що пов’язано з переходом України від аналового до цифрового мовлення, висвітлювати спірні питання, які виникатимуть, коментувати їх з точки зору закону та права, разом шукати взаємовигідний маршрут на цьому шляху.
СТАТУТ
Громадської організації
«Телерадіоасоціація
«укр-ДВБ-ФОРУМ»
м. Київ
2006 рік
http://www.dvbforum.kiev.ua/pages/41.htm